Sepetim EN

COLD PRESS NEDİR?

Bütün Juice'lar eşit yaratılmadı...

Aslına bakarsan bir Juice, bir de Cold Press Juice var.

Nedir bu Cold press dersen, aslında Cold Press (soğuk sıkım), bir malzemenin ısıl işlem uygulamaksızın soğuk olarak şekillendirilmesi yöntemine verilen addır. Bu yöntem günümüzde sebze/meyve suyu sıkımında da kullanılmaktadır.

Cold Press sıkımda, bıçaksız olarak sebze veya meyveleri çiğnemek ve ezmek suretiyle suları elde edilir. Bu çiğneme işleminden dolayı Cold Press makinelere "masticating" de denir. Bu şekilde düşük hızda çiğneme sayesinde herhangi bir ısı veya oksidasyon olmadan yiyeceğin vitamin ve mineral değerlerinin korunmasını sağlar. Bu sistemde meyve ve sebzelerin hücresel yapıları aynen korunur, oksidasyon ve ayrılmayı önlenerek enzimlerin ve besinlerin doğal formlarına yakın bir şekilde kalması sağlanır. Cold Press yöntemi besin kaybını minimuma indirerek doğal tat ve besin değerini korur.
Geleneksel Katı Meyve Sıkacakları (Centrifugal Juicer) bıçak ile meyveleri keserek ve bu işlem sırasında ısı üreterek meyve ve sebzelerin suyunu sıkar. Gerson Terapi’yi incelerseniz Cold Press tercih edilme sebeplerine dair daha fazla detay bulabilirsiniz.

Geleneksel Katı Meyve Sıkacakları ve Cold Press Meyve Sıkacakları arasında yapılan besin testleri araştırmaları vardır. Bunlara ve sonuşlarına da internetten ulabilirsiniz. Biz niye yazmıyoruz derseniz aslında yazmıştık. Burada detaylı test sonuçları, araştırma verileri vardı bir zamanlar.
Sonra ne oldu dersen anlatalım😊

Mutlaka denk gelmişsinizdir “Ye, Angelina Jolie seni kıskansın”, “İç, Brad Pitt yanında içgüveysinden hallice kalsın”, “Sür, bebekliğine geri dön”, “Kullan, kafandan saçlar fışkırsın”, “1 günde 20 cm”, “2 günde 50 kg”, “Bacak boyunu uzat”, “Kalçanı daralt” ve benzeri elle tutulmayan sloganlar, reklamlar etrafta cirit atıyordu. Sağlık Bakanlığı da haklı olarak buna bir önlem getirdi. Çok da şahane yaptı. TiTCK tarafından hazırlanan ve 28670 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “Sağlık Beyanı ile Satışa Sunulan Ürünlerin Sağlık Beyanları Hakkında Yönetmelik” maddelerine aykırı satışların denetimini sıkılaştırdı.

Ancak “kurunun yanında yaş da yanar” misali Yalan Beyanı önlerken Doğru Beyan da bir şekilde engellendi. Yeni yönetmeliğe göre, bir içeceği veya yiyeceği satıyorsanız onun faydasından veya içindeki maddelerin etkilerinden bahsedemiyorsunuz çünkü bu, satışa yönlendirmek oluyormuş (aslında satış/pazarlama oluyordu biz de biliyor ve bu amaçla yapıyorduk ama neyse) Örnek vermek gerekirse artık badem satıyorsanız bademin içindeki proteinden ve proteinin etkilerinden bahsedemiyorsunuz. Bunu ancak satmayanlar söyleyebiliyor.

Velhasıl yönetmelikte doğru beyanı ayrıştıracak değişiklik yapılana kadar pazarlamada geldiğimiz nokta şudur ki, “Bu da böyle bişi işte isterseniz alın”. “Hala yazanlar, çizenler var” derseniz doğrudur, onlar belki henüz bu konudan habersizdir, ancak kanunlara uyma yükümlülüğündeyiz ve bunların aslında siz değerli tüketicileri korumak amaçlı olduğunu da biliyoruz. Siz de lütfen araştırın, yanlış beyanlara kulak asmayın.

İçeriklere ve etkilere dair bilgi almak isterseniz internet alemi sınırsız kaynaklara sahip. Güvenilir sitelerden bilgi edinebilirsiniz. Bilinçli tüketim ve sağlıklı beslenme adına biz şu an pek birşey söyleyemediğimiz için bu konuda sizin desteğinize güveniyoruz. “Word of mouth” dediğimiz yol aslında en güzel pazarlamadır. Memnun kalırsanız herkesle; kalmazsanız bizimle😊 paylaşın.

Önce kendinizi ardından ailenizi, dostlarınızı, çevrenizi sağlıklı beslenme konusunda lütfen bilgilendirin, bilinçlendirin.

Sağlıkla kalın.

Juice Up Ekibi